1 Haziran 2011 Çarşamba

Reklam Bütçesinin Saptanması

Slogan
"Slogan" kelimesi Galce savaş çığlığı anlamına gelen sluagh-ghairm (slua-gherum okunuyor) sözünden türemiş. Savaş terimlerinin bolca kullanılıyor olması işimizle ilgili ipuçları taşıyor. ,

Slogan ait olduğu markanın kimliğinin, amacının ya da iş alanının en etkin, net ve kısa söylemle ifade edilmesini sağlar. İyi bir slogan, markaya her ortamda kendini en iyi şekilde ifade edebilme olanağı tanır. Bütün basitliğinin yanında slogan, kurum kimliğinin de yapıtaşlarından birini oluşturur.

Bir markanın sloganı bu sebeplerle kalıcı ve korunması gereken bir değerdir. Kalabalıklaşan marka dünyamızda marka tescilinin ötesinde sloganlar da tescil edilerek korunuyorlar.

Kısa, vurucu, dikkat çekici, hedefe yönelik ve pozitif algı yaratan kelime gruplarının ait oldukları firmaya katkıları bazen rakamlarla ölçülemeyecek kadar büyük olabiliyor.

Slogan yazma konusu reklam yazarının geçirdiği en ciddi sınavlardan birisidir. Çünkü elde hiçbir teknik imkan yoktur, sadece kelimeler vardır. Zekamızı kıvraklığını ve kalemimizin keskinliğini kullanarak karşımızdakilere onların düşünemediği basitlikte öneriler sunabilmek emin olun o kadar da kolay değildir. Ama başarılı ve kalıcı bir slogan yazmanın tatmini de benzersizdir