( Taslağın önizlemesi )
Gozlerden uzak bir yerde kacamak yapmak icin
geldikleri yesilin seksen sekiz tonunun yeraldigi
dogada, altlarindaki kirmizi beyaz kucuk kareli
ortunun uzerinde uzanmis iki kadin konusuyorlardi. .
Iclerinden dibi gelmis yapma sarisin olani
-Surdaki neye benziyor?
-kulaksiz bir file
-peki ya surdaki?
-Heran sizabilirim
-efendim?
-Heran uyuyakalabilirim diyorum
-Sen uyursan napacagim??
-sende uyu
-buraya uyumaya gelmedik
-ister uyu ister..
-ben dolasacagim biraz
-pasa gonlun bilir
-gorusuruz. ..
HErhangi bir karsilik beklemeden ayaklarinin altinda uzanan
yemyesil cimlere tabanlarinin izlerini cikara cikara
uzaklasmaya basladi.Tepesinde yer alan gunesin
kavurucu sicaginin terlettigi sirtini serinletmek
icin kiyisina geldigi bir derede ustunu cikarip
duru suya girdi. ciktiginda yuzunu temizlemek icin
egildiginde , Arkasindan yaklasan arkadasinin yansimasini
gorunce urkerek kafasini cevirdiginde kimsenin olmadigini
farketti.Korkuya kapilarak arkadasinin kaldigi
agaclarin altindaki acik alana dogru nefes nefes kostu.
nefesi kalbinden alip verirken, atislari dudaklarindan
dokuluyor ,bacaklari bir hizli trenin rayda ilerlemesi
gibi hizla hareket ediyordu.
Daha once Uzandiklari yere geldiginde arkadasi hareketsiz bir sekilde
yerde yatiyordu.Dehsetle irkilerek arkadasinin nefes alip vermedigini kontrol
etmek uzerine dogru egildi. .
Ormandaki kus ve bocek seslerine karistirmadan
yavasca " sissss uyuyor musun" dedikten sonra aniden
sesini daha kalinlastirip butun ormana bagirdii
"Uyansanaaa be adammm!!"
Kuslarin sesleri dehsetli bir ciyaklamaya donusmus
Orman icindeki tum bocek ve hayvanlarla uluyan,
kulaklari rahatsiz eden bir sese burunmustu.
icinde bulundugu buyuk gurultunun icerisinde
stresten Suratini kasirken sakallarinin elinde kaldigini gorunce
aniden uyandi. kurbagalarin kulaklari sagir eden
seslerinin arasinda kaldiklarini farketti,
Yani basinda arkadasi ise ayi gibi horlamaktaydi.
15 Ekim 2010 Cuma
12 Ekim 2010 Salı
Gerilla Pazarlama
Gerilla Pazarlama'nın anafikri en düşük maliyetten en yüksek karı çıkartmak. Geleneksel
pazarlama anlayışında pazarlama için para yatırmak gerekiyor. Gerilla Pazarlama'da ise
önemli olan para değil hayal gücü. Tüketicilerle, daha doğrusu müstakbel tüketicilerle
beklemedikleri bir anda ve beklemedikleri bir şekilde karşılaşmak ve böylelikle akıllarında
kalmak bu işin esasını oluşturuyor.
Jay Conrad Levinson, Gerilla Marketing'i şöyle tanımlıyor; "Bütçesi küçük hayalleri büyük
girişimciler için …"
"Guerilla" kelimesi ilk olarak tahmin edileceği üzerine bir savaşda ortaya çıkdı. Köken
olarak İspanyolca'dan gelmektedir. İspanyolların Fransız Napolyan'a karşı 1807 - 1814
yılları arasında sürdürdüğü direnişde ilk defa bu kavram kullanıldı. Çete harbi, çete
mücadelesi anlamına gelen "Guerilla"nın zayıfların silahı olduğunu söyleyebiliriz.
Taktiksel olarak da düşmana "asker" olarak görülmeden düşmanı püskürtmek, ortadan
kaldırmak için kullanılmıştır. Gerilla yada gerilla taktiği ilk olarak "Özgürlük Savaşcısı -
Ernesto Che Guevara " tarafından Avrupaya tanıtılmıştır. Gerilla taktikleri akılcıydı,
dezavantajları avantaja çeviren bir yapıdaydı. Düşmanı moralmen çökertmeyi hedefler ve
onlara bir dakika bile rahat vermeden düşmanı heran savaş olurcasına hazır tutmayı
hedeflerdi. Düşman birdahaki saldırının ne zaman ve nereden geleceğini asla tahmin
edemezdi.
"Gerilla Taktiği"nin kullanımı ilk olarak 1960'lı yılların ortalarında Amerika'da "Pazarlama
ve Reklam" alanında görülmüştür. Bu yıllarda meydana gelen Vietnam istilası ve oradaki
halkın gerilla taktiğini başarıyla kullanması Marketing sektörünü etkilemiştir. Şirketler
kendi gelirlerini agresif politikalarla arttırma yoluna gitmiştir.
Gerilla ruhunu birkaç kelimeyle anlatmak gerekirse; sabırlı, inatçı, duyarlı, cömert, enerjik,
değişime açık denebilir. Firmayı tanıtabilmek için doğrudan posta kartları göndermek, eposta
kampanyaları düzenlemek, ücretsiz bilgi sağlamak için web sitesi hazırlamak,
forumlara üye olmak, araba reklamı gibi yöntemler gerilla pazarlamanın en çok kullanılan
yöntemleri.
"Guearilla Marketing"in amacı kendi mallarına, hizmetlerine, tekliflerine olan ilgiyi en
yükseye çıkarırken bu uğraş için harcanılan kaynakları, masrafları en aza indirmektir.
Gerilla Marketing tıpkı bir gerilla savaşcısı gibi dikkati başka bir tarafa çekmeye çalışır.
Bunu yaparkende uyguladıkları politikalar "değişik, şaşırtıcı, orijinal, eğlendirici"dir. Her
şey küçük bir bütçeyle meydana gelir ve her türlü sektörde kullanılabilir.
Gerilla Marketing ilk başlarda sadece küçük firmaların büyük firmalarla daha iyi
mücadele edebilmesi için kullanılmıştır. Bundan dolayı gerilla marketing fikrinin
öncülerinden Jay Conrad Levinson bu yaklaşımı bir "yıpratma" saldırısı olarak tanımlar.
Gerilla Marketing de önemli olan bir noktada esnekliktir. Şirketler yayılma alanlarının,
karlarının, aktivitelerinin azalmasını önlemek için her duruma karşı tıpkı bir gerilla gibi
esnek olmalıdırlar.
Kaynaklarını yeni fırsatlara hızlı ve en etkin bir şekilde yönlendirebilmelidirler. Pazar da
oluşabilecek her türlü durumu önceden tahmin etmek, sonsuz rekabet ortamında ayakta
kalabilmek içinde bulundukları durumu iyi analiz etmelidirler.
Gerilla Marketing de şirketler Marketing stratejilerini oluşturmak için mutlaka fiyat
politikalarına dikkat etmek zorundadırlar. Sundukları ürünler, teklifler şaşırtıcı, agresif
olmalıdır.
Gerilla Marketing uygulamalarının diğer önemli tarafı ise mesajın olabildiğince kişiye en
etkin bir şekilde yayılmasıdır. Bunun içinde günümüzde 1 milyar kullanıcıya ulaşan
internet paha biçilmez bir uygulama alanıdır. İnternet Blogları, online magazin-gazetedergiler
ile, chat ve forum sayfaları ile etkili bir şekilde iletilmek istenen mesajın yayılması
sağlanır.
pazarlama anlayışında pazarlama için para yatırmak gerekiyor. Gerilla Pazarlama'da ise
önemli olan para değil hayal gücü. Tüketicilerle, daha doğrusu müstakbel tüketicilerle
beklemedikleri bir anda ve beklemedikleri bir şekilde karşılaşmak ve böylelikle akıllarında
kalmak bu işin esasını oluşturuyor.
Jay Conrad Levinson, Gerilla Marketing'i şöyle tanımlıyor; "Bütçesi küçük hayalleri büyük
girişimciler için …"
"Guerilla" kelimesi ilk olarak tahmin edileceği üzerine bir savaşda ortaya çıkdı. Köken
olarak İspanyolca'dan gelmektedir. İspanyolların Fransız Napolyan'a karşı 1807 - 1814
yılları arasında sürdürdüğü direnişde ilk defa bu kavram kullanıldı. Çete harbi, çete
mücadelesi anlamına gelen "Guerilla"nın zayıfların silahı olduğunu söyleyebiliriz.
Taktiksel olarak da düşmana "asker" olarak görülmeden düşmanı püskürtmek, ortadan
kaldırmak için kullanılmıştır. Gerilla yada gerilla taktiği ilk olarak "Özgürlük Savaşcısı -
Ernesto Che Guevara " tarafından Avrupaya tanıtılmıştır. Gerilla taktikleri akılcıydı,
dezavantajları avantaja çeviren bir yapıdaydı. Düşmanı moralmen çökertmeyi hedefler ve
onlara bir dakika bile rahat vermeden düşmanı heran savaş olurcasına hazır tutmayı
hedeflerdi. Düşman birdahaki saldırının ne zaman ve nereden geleceğini asla tahmin
edemezdi.
"Gerilla Taktiği"nin kullanımı ilk olarak 1960'lı yılların ortalarında Amerika'da "Pazarlama
ve Reklam" alanında görülmüştür. Bu yıllarda meydana gelen Vietnam istilası ve oradaki
halkın gerilla taktiğini başarıyla kullanması Marketing sektörünü etkilemiştir. Şirketler
kendi gelirlerini agresif politikalarla arttırma yoluna gitmiştir.
Gerilla ruhunu birkaç kelimeyle anlatmak gerekirse; sabırlı, inatçı, duyarlı, cömert, enerjik,
değişime açık denebilir. Firmayı tanıtabilmek için doğrudan posta kartları göndermek, eposta
kampanyaları düzenlemek, ücretsiz bilgi sağlamak için web sitesi hazırlamak,
forumlara üye olmak, araba reklamı gibi yöntemler gerilla pazarlamanın en çok kullanılan
yöntemleri.
"Guearilla Marketing"in amacı kendi mallarına, hizmetlerine, tekliflerine olan ilgiyi en
yükseye çıkarırken bu uğraş için harcanılan kaynakları, masrafları en aza indirmektir.
Gerilla Marketing tıpkı bir gerilla savaşcısı gibi dikkati başka bir tarafa çekmeye çalışır.
Bunu yaparkende uyguladıkları politikalar "değişik, şaşırtıcı, orijinal, eğlendirici"dir. Her
şey küçük bir bütçeyle meydana gelir ve her türlü sektörde kullanılabilir.
Gerilla Marketing ilk başlarda sadece küçük firmaların büyük firmalarla daha iyi
mücadele edebilmesi için kullanılmıştır. Bundan dolayı gerilla marketing fikrinin
öncülerinden Jay Conrad Levinson bu yaklaşımı bir "yıpratma" saldırısı olarak tanımlar.
Gerilla Marketing de önemli olan bir noktada esnekliktir. Şirketler yayılma alanlarının,
karlarının, aktivitelerinin azalmasını önlemek için her duruma karşı tıpkı bir gerilla gibi
esnek olmalıdırlar.
Kaynaklarını yeni fırsatlara hızlı ve en etkin bir şekilde yönlendirebilmelidirler. Pazar da
oluşabilecek her türlü durumu önceden tahmin etmek, sonsuz rekabet ortamında ayakta
kalabilmek içinde bulundukları durumu iyi analiz etmelidirler.
Gerilla Marketing de şirketler Marketing stratejilerini oluşturmak için mutlaka fiyat
politikalarına dikkat etmek zorundadırlar. Sundukları ürünler, teklifler şaşırtıcı, agresif
olmalıdır.
Gerilla Marketing uygulamalarının diğer önemli tarafı ise mesajın olabildiğince kişiye en
etkin bir şekilde yayılmasıdır. Bunun içinde günümüzde 1 milyar kullanıcıya ulaşan
internet paha biçilmez bir uygulama alanıdır. İnternet Blogları, online magazin-gazetedergiler
ile, chat ve forum sayfaları ile etkili bir şekilde iletilmek istenen mesajın yayılması
sağlanır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)