İlk Yardım İçin İlk Adım Kampanyası[1]
Halk Yaşam Sigorta A.Ş. İLE ACİL TIP KONUSUNDA BİLİMSEL ÇALIŞMALARDA BULUNAN Acil Tıp Derneği bu kampanyayı birlikte başlatmışlardır. Amaç, ülkemizdeki ilk yardım konusundaki bilinçsizliğin önüne geçilmesidir. Acil Tıp Derneği’nin bilimsel katkıları ile kamuoyunun ilgisi çekilmiş, basın ilanlarında çıkan İlk Yardım Gönüllüsü kuponunu doldurarak kendilerine ulaştıran binlerce kişi eğitici broşürler ve seminerler yoluyla bilgilendirilmiştir.
Kampanya boyunca, ilk yardım konusuna değinen, Acil Tıp Derneği doktorlarınca hazırlanan ve kazalarda yapılması gerekenleri uygulamalı olarak gösteren ve eğlendirerek eğitmeyi hedefleyen filmler yayınlanmıştır.
Kampanyada üç temel esas vurgulanmıştır:
a) Toplumun ilk yardım uygulamaları konusunda eğitilmesi
b) B) Derhal ambulans çağrılması
c) Yapılması gereken girişimlerin doğru biçimde ve zamanında yapılması.
Kampanyada takip edilen adımlardan bazıları şunlardır:
- Basın toplantısı yapılmıştır.
- 4 – 10 Aralık tarihleri İlk Yardım Haftası olarak kutlanmıştır.
- İlk Yardım Gönüllüsü olmak isteyenler için telefon hatları açılmış ve internet sayfaları kullanıma sunulmuştur.
- İlk Yardım Künyesi konusu gündeme getirilmiştir. Sağlık görevlileri tarafından acil durumlarda bilinmesi gereken kan grubu, alerjiler, yakınların telefon numaraları gibi bilgiler içeren bu künyelerin 14 Şubat Sevgililer Günü’nde dağıtımı sağlanmıştır.
Aygaz Ev Kazalarına Karşı Uyarıyor Kampanyası[2]
“Aygaz Ev Kazalarına Karşı Uyarıyor” kampanyası, İstanbul Tıp Fakültesi İlk ve Acil Yardım Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer Türel’ in danışmanlığında gerçekleştirilmiştir.
Ev kazaları günümüzde trafik kazalarından daha fazla zarar vermektedir. Bu nedenle en sık karşılaşılan 4 konu belirlenmiştir.
- Yanmalar ve haşlanmalar
- Şofben kazaları
- Düşmeler ve kırılmalar
- Kesikler ve yaralanmalar
Kampanyanın amacı; kamuoyunun ev kazaları konusunda en sık yaptığı yanlışlar, nelerin yapılması gerektiği ve bu kazaların meydana gelmemesi için ne gibi önlemler alınması gerektiğini anlatmaktadır. Kampanyada takip edilen bazı adımlar şunlardır;
- 1300’ e yakın Aygaz Bayisi kampanya konusunda bilgilendirilmiştir. Broşürler dağıtılmıştır.
- Sağlık Bakanlığı ve çeşitli kamuoyu oluşturuculara kampanyanın açıklayıcı dosyaları gönderilmiştir.
- Genel Sanat Yönetmenliğini Haldun Dormen2 in yaptığı TV filmleri 5 ulusal kanalda ve her film 50’ şer defa yayınlanmıştır.
- Filmlerin mesajlarını taşıyan beş ayrı spot, ulusal radyo kanallarında yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder